logo normal

Nederland - De Deense retail keten NORMAL opent 2 nieuwe vestigingen: op 28 augustus 2019 gaat de vestiging in Almere open aan de Stadhuisstraat 14 en in november opent de keten haar deuren in Rotterdam Zuidplein.

Met deze openingen zal de keten, die in mei 2018 debuteerde in Nederland, 6 vestigingen in Nederland hebben. De overige NORMAL winkels zijn gevestigd in Utrecht (Hoog Catharijne), Amersfoort, Leiden en Haarlem.

Over NORMAL

NORMAL heeft meer dan 200 winkels in Denemarken, Noorwegen, Zweden en Nederland en doet in augustus haar intrede op de Franse markt met de opening van 3 vestigingen in Parijs. De keten verkoopt bekende merken voor vaste lage prijzen met name op het gebied van persoonlijke verzorging.

In Nederland wordt NORMAL geleid door partners Björn van Driessche en Paul van Dooren. De retailketen is voornemens om de komende jaren nog tientallen vestigingen in Nederland te openen.

Een concept zonder prijsverhogende tussenschakel

NORMAL onderscheidt zich van andere detailhandelketens door heel normale artikelen voor heel normale mensen te verkopen, maar dan goedkoper. – "Wij verkopen merkartikelen op het gebied van huishoudartikelen, persoonlijke verzorging en een hele reeks basisartikelen, die veel mensen al kennen en gebruiken in de badkamer, keuken en voor het schoonmaken, zoals L’Oreal, Gillette, Colgate en Ajax. We kunnen die producten vaak 30-50 procent onder de marktprijs verkopen", legt Torben Mouritsen, managing director bij NORMAL uit.

De Deense retailer is in staat om te concurreren met significant lagere prijzen voor merkartikelen, omdat de winkelketen de producten importeert van distributeurs door de hele EU. Het koopt gewoon daar in, waar de producten het goedkoopst zijn en vermijdt tegelijkertijd de prijsverhogende tussenschakel.

Positieve reacties

"We kijken er naar uit om nog meer winkels in Nederland te openen en nog meer klanten een fantastische shopervaring te laten beleven en ze te laten profiteren van onze vaste lage prijzen voor bekende merken" zegt Björn van Driessche. "Iedere keer als we een winkel openen in een nieuwe stad worden we overladen door de positieve reacties die we van klanten ontvangen", vult Paul van Dooren aan.

(foto: NORMAL)